11/09/2011

Moederblog

Het is nog niet eens zo lang geleden dat ik het fenomeen ‘moederlog’ onder dezelfde negatieve noemer schaarde als ‘poezenlog’. Inmiddels weet ik beter: er is een essentieel verschil tussen het krijgen van een poes of een baby. Het moederschap is bovendien behoorlijk interessant om over te bloggen. Waar een poes je tot in lengte van dagen blijft aanstaren alsof ze iets van je wil, alsof je gek bent, alsof er iets aan de hand is, alsof er juist helemaal niets aan de hand is… wat wil ze eigenlijk!? Lijkt een baby steeds meer te begrijpen. Op dit moment – mijn dochter is vijf maanden oud – lijkt de communicatie zelfs elke dag te verbeteren.


Kortom, ik heb twee poezen en een baby. Allemaal toevallig meisjes. Gelukkig is er ook nog een vent in huis die al deze vrouwen een veilige haven biedt. En daarnaast ben ik er ook nog. Naast het moederschap op zoek naar een carrière, een sociaal leven, een droom, hobby’s en nog heel veel wensen.

Ik ben kortom net zoals veel van jullie. En nu dus ook aan het bloggen…!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten